Veel gestelde vragen (F.A.Q.)

Wij hebben alvast de meest gestelde vragen mét onze antwoorden voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u deze altijd aan ons stellen via het contactformulier.

Lid van

Waarom deelnemer worden van ?

 

Goed verzekerd en alle provisie op uw rekening? Tot wel 20 procent besparen op dezelfde verzekeringen als welke u nu heeft? Onmogelijk? Nee, niet bij , die álle provisie die adviseurs ontvangen van verzekerings­maatschappijen op uw rekening stort. Goed verzekerd, en geld overhouden. Het is mogelijk, ook voor u. Kijk en vergelijk wat u kunt besparen op uw verzekeringen. Transparant, glashelder, en eenvoudig te regelen. , zelf verzekerd, glasheldere condities, geen kleine lettertjes. Wél goed verzekerd tegen de laagste kosten.

Hoe kan dit doen?

Doordat wij u zelf laten kiezen en betalen voor wat u nodig hebt. Tegen een vast bedrag per maand kunt u gebruik maken van onze dienstverlening. U bepaalt dus zelf welke dienst u wenst door een uitbreiding te kiezen. U beslist dus zelf welke “provisie” wij van u ontvangen. Dat is altijd stukken minder dan de provisie die de verzekeringsmaatschappijen aan ons uitbetalen en wij op uw rekening overmaken. Maar voldoende voor ons.

Hoe werkt dan?

Heel simpel. leden van kiezen een abonnementsvorm die het beste bij ze past en sluiten hun particuliere verzekeringen online bij ons af. Het basisabonnement gaat ervan uit dat onze leden alles zelf kunnen doen. Is er toch behoefte aan advies? Dan kan dat door een uitbreiding te kiezen en daarmee kunnen onze leden gebruik maken van onze verzekeringsadviseurs.

Hoe ontdek ik de voordelen van ?

U kunt de voordelen van op de website berekenen, zelfs als u nog geen klant bent. Voordat u daadwerkelijk een verzekering kunt afsluiten, moet u eerst lid worden. Direct daarna kunt u gebruik maken van alle voordelen.

Hoe kan ik overstappen naar ?

U hebt een passende verzekering gevonden.
U berekent uw voordeel en sluit de verzekering bij als volgt af:

  1. U meldt zich aan bij
  2. U voert u huidige verzekeringen in, en kiest voor overstappen
  3. U drukt het overstap formulier af
  4. U vult het formulier in
  5. U stuurt het ondertekende formulier op naar
  6. Vanaf nu draagt er zorg voor dat uw lopende verzekering wordt overgezet naar de verzekering via .

OF

U vraagt uw nieuwe verzekering aan

Is alleen een webbedrijf bedrijf of is er ook een echt kantoor?

Ja hoor, heeft een kantoor in Veenendaal, met echte mensen die daar werken. Met onze website maken we het u makkelijker en kunnen we efficiënt werken, zodat wij u provisievrije verzekeringen kunnen aanbieden. Maar u kunt ons ook bellen.

Aan wie betaal ik de verzekeringspremie?

De verschuldigde premies worden door middel van een automatische incasso door de verzekeringsmaatschappij van uw bank- of girorekening afgeschreven. Indien u het alsnog niet eens bent met een afschrijving, dan kunt u dit zelf via uw bank of giro laten herstellen.

Hoe krijg ik de provisie terug?

Nadat haar provisie over de door u afgesloten verzekeringen van de verzekeraar heeft ontvangen, en uw contributie aan is voldaan, zal dit bedrag aan u worden overgemaakt.

Ontvang ik de provisie contant op mijn rekening?

Ja, we maken het over op uw bankrekening.

Kan ik andere personen uit mijn huishouden verzekeren en die provisie terugkrijgen?

Ja, dat kan. U dient daarbij wel te beseffen dat u als klant ook de verzekeringsnemer bent, wat bepaalde consequenties kan hebben, zoals bij de opbouw van no-claim. Het uitbetalen van provisie gebeurt altijd op een door de klant aangegeven rekening.

Kan ik tussentijds mijn abonnementsvorm veranderen?

Ja, dat kan. In principe kiest u een abonnementvorm voor de duur van tenminste 1 jaar of zolang als u verzekeringen via hebt lopen. Opwaarderen kan altijd maar andersom niet. Hiervoor is gekozen omdat we bij de extra diensten en service van een uitgebreider abonnement rekening houden met de kosten voor een heel jaar. Zo zorgen we ervoor dat u krijgt waarvoor u betaalt.

Verzekeringen algemeen

Wat is een afloop-/oversluitdatum?

U kunt iedere verzekering bij direct afsluiten, ook al hebt u een verzekering bij een andere verzekeraar lopen. Op ons invulformulier kunt u het polisnummer en de afloopdatum van uw huidige polis aangeven en ons verzoeken deze termijn te bewaken en uw lopende verzekering op te zeggen. U bent daardoor nooit dubbel verzekerd of onverzekerd. Deze service is voor al onze klanten gratis.

Betaal ik nu teveel voor mijn verzekeringen?

Dat is voor iedereen een persoonlijke afweging. Er zijn hele goede traditionele tussenpersonen en prima aanbieders via internet. combineert daarom het beste van deze twee werelden, waarbij u zelf kunt bepalen waar uw voorkeur naar uitgaat. Daarbij is het principe dat hoe meer u zelf doet, hoe minder u betaalt.

Wat is een bonus-malustabel?

Dat is de premiekorting die u met uw schadevrije jaren hebt opgebouwd bij de verzekeringsmaatschappijen. Bij de beëindiging van uw polis krijgt u een royementsverklaring van de verzekeraar. Indien u vanuit een leasesituatie komt, dan kunt u een verklaring bij de leasemaatschappij opvragen. Deze is slechts één jaar geldig. Op deze verklaring staan uw opgebouwde schadevrije jaren vermeld. De verzekeringsmaatschappij neemt deze schadevrije jaren over en verwerkt ze om de bonus-malustrede, en daarmee uw korting, te bepalen. U dient deze originele verklaring daarom naar ons toe te sturen ( , Postbus 442, 3900 AK te Veenendaal) omdat we deze nodig hebben voor de acceptatie door de verzekeringsmaatschappij.

Verzekeringen en gegevens beheren

Wat is een online dossier?

Alle verzekeringen die u via heeft afgesloten worden opgenomen in  "mijn dossier". Hier vind u naast het overzicht van deze verzekeringen ook de polisbladen.

Wat gebeurt er als ik een verzekering wil opzeggen?

U kunt een verzekering uiteraard altijd opzeggen. Enerzijds houden we niet van langlopende contracten, maar anderzijds is zekerheid een goede basis voor wederzijds vertrouwen. Daarom geeft een bepaalde contractduur de beste prijs-kwaliteitverhouding. Na deze contractdatum kunt u de verzekering beëindigen. Houd wel rekening met de opzegtermijn.

Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

Aanpassingen en wijzigingen kunt u doorvoeren in uw eigen online dossier.

Hoe meld ik een schade?

Het is voor alle betrokkenen van belang dat u een schade zo snel mogelijk meldt. Het schadeformulier vindt u in uw online dossier bij de betreffende verzekering. Als de gemelde schade binnen de dekking van uw verzekering valt, dan wordt het schadebedrag door de verzekeraar rechtstreeks aan u overgemaakt. Afhankelijk van de schade kan een onafhankelijke expert worden ingeschakeld voor objectief advies.

Waar moet ik mijn schade laten repareren?

Als u onverhoopt schade heeft, dan kiest u een schade herstelbedrijf in overleg met de verzekeringsmaatschappij waar u verzekerd bent.

Persoonsgegevens

Worden mijn persoonsgegevens vertrouwelijk behandeld?

Ja, de persoonlijke gegevens die u invult op www.”Wellness Member”.nl, of doorgeeft aan onze medewerkers worden alleen gebruikt voor het afsluiten van uw verzekeringen en uw dossier bij . Uw gegevens worden nooit doorgegeven aan derden met uitzondering van uw NAW-gegevens die aan Wellpro bekend gemaakt worden. Uiteraard houdt zich aan alle wettelijke en wenselijke bepalingen en voorschriften op het gebied van bescherming van persoonsgegevens en privacy volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Advies Forum, de uitvoeringsorganisatie van , is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) en handelt volgens de richtlijnen van deze stichting. U vindt deze voorwaarden op www.kifid.nl

Is het wel veilig om een verzekering af te sluiten via internet?

Ja, even veilig als op papier. biedt een betrouwbare en veilige gebruikersomgeving. Door het coderen van de gegevens zijn andere partijen niet in staat om uw gegevens te achterhalen of in te zien. Op deze wijze is uw privacy maximaal gewaarborgd.

Werken met de website

Hoe kan ik bereiken als ik niet bij mijn computer kan?

Voor onze leden staan onze medewerkers tijdens kantooruren telefonisch of per fax voor u klaar.

Moet ik een e-mailadres hebben om een verzekering af te sluiten?

Ja, al onze communicatie gaat zoveel mogelijk via onze site of e-mail verkeer. Daardoor besparen we op de kosten welke u direct zelf in uw portemonnee voelt. Sommige officiële documenten zoals de groene kaart voor uw autoverzekering, sturen wij u per post toe. is aangesloten bij Advies Forum dat geregistreerd is bij de AFM onder nummer 12003863 en aangesloten bij KiFid

Dit zijn onze kleine lettertjes... want wij houden van duidelijkheid!